... ועוד. ונשיב לשאלה הבאה: מה לעשות במקרה שנתת למישהו הצעת מחיר בהתאם למפרט טכני שאותו ביקש
הלקוח וברצונך לחזור בך ממשהו שהסכמת לגביו. ואני אסביר: נניח שלקוח עושה מכרז קבלנים מכרז ספקים וכיוב, דהיינו,
שהלקוח הוציא מסמכי מכרז שבהם הוא כותב ... שכבר נתת לו הצעת מחיר. ואחרי שכבר נתת את הצעת המחיר וכולי, גילית שבמפרט הטכני שאותו שלח
הלקוח, כתובים דברים שלא מקובלים עליך, בהתאם למחיר שהצעת. לדוגמה, נתת ללקוח הצעת מחיר לבניית מטבח,
והלקוח במפרט הטכני שלו, כתב שהצעת ... שהוא יבחר את סוג המגירות של המטבח כרצונו החופשי, בלי שום הגבלת מחיר כלשהי. במילים אחרות,
הלקוח במפרט הטכני שלו, הוסיף סעיף, ... אתה מגלה שיש שם סעיף שאומר משהו שאתה לא מוכן לקבל אותו. ואז כאשר אתה מציף את העניין בפני
הלקוח, הוא בא אליך בתלונה של אבל על ... במצב הזה? אז איך ניגשים לנתח את זה? אז קודם כל צריכים להבין את הנחות היסוד של הטענה של
הלקוח, ובהתאם לכך להבין איך לטפל בהתנגדויות
הלקוח האלו. אז מה בעצם הנחות היסוד של
הלקוח? הנחת יסוד ראשונה היא, שאכן ... את הטענה של הצד השני, נגזים אותה ונהפוך אותה לאבסורד ובכך נסכים איתו שהוא טועה. לדוגמה
הלקוח אומר איך אתה יכול לחזור בך, ... גם במקרה כזה היית אומר שאני לא יכול לחזור בי?! במילים אחרות הלוגיקה לטיפול בהתנגדות של
הלקוח היא, שהוא טוען שברמה העקרונית ... עבודה כלשהי? והתשובה היא, שברמת העיקרון הכל כן הגיוני שאפשרי לבקש. השאלה היא, מה אתה
הלקוח מצפה לקבל בתמורה כהצעת מחיר, ... ללא הגבלת כמות כלשהי וללא הגבלת תקציב כלשהי? תשובה: כן, הכל הגיוני. השאלה היא, האם
הלקוח מצפה בתמורה לכך, שהוא יקבל ... רווח מסוים ובהתאם לכך הוא מוציא הצעת מחיר ללקוח. וזה אומר, שאם ממסמכי הזמנת העבודה שלך
הלקוח, לא ניתן להבין אפילו לא בערך ... אני מבטל את העסקה. אלא מה, שלכאורה האמת היא, שאתה לא רוצה את העסקה בתנאים שלה. אז אם
הלקוח ממשיך להתעקש, שזאת בעיה שלך ... לו את העסקה ושילך לחפש את החברים שלו... אלא מה? שאם תעשה את זה, זה מגדיל את הסיכוי לכך
שהלקוח יבטל את העסקה באמת. וההעדפה שלך היא, שהוא יוותר על הבקשה שלו ושלא יבטל את העסקה. אז איך אפשרי לאיים על
הלקוח שאתה תבטל את העסקה, בלי לאיים ... ללקוח, שאתה הולך לבטל לו את העסקה, בלי לומר לו את זה בצורה ישירה ומפורשת. ואיך? נניח
שהלקוח אומר לך אבל אתה נתת לי את ... אומר ללקוח, תראה, אני אומנם לא יכול לחזור בי מהצעת המחיר, אבל בא נסתכל רגע על הצד שלך
הלקוח, האם יש לך
הלקוח, ספק אחר, שמוכן להתחייב לך ... מאשר הצעת המחיר שלך, שמראש לא לוקחת בחשבון הוצאות לא מוגבלות ולא מוגדרות. במילים אחרות,
הלקוח אומר לך, שאתה לא יכול לחזור ... ואתה אומר ללקוח, האם יש לך ספק אחר שכן נותן לך הצעה יותר טובה משלי? שזה כמו לומר לו, לך
הלקוח אין ברירה אחרת, אלא לעבוד ... לא אהיה חלק בעסקה ואז תישאר בלי ספק אחר שהוא יותר טוב ממני. דהיינו, ברגע שאתה מדבר עם
הלקוח על האפשרויות שלו, מול ספקים ... יש לך אפשרות יותר טובה מלהתפשר ולהסכים איתי, זה כמו לומר ללקוח, אם לא תתפשר איתי, אתה
הלקוח תידפק. כי אני אבטל את העסקה ...