... המרכזיות שבגללן כותבים הצעת מחיר ללקוח? 1 - כדי להגדיל את הסיכוי
שהלקוח ירכוש. 2 - כדי לתעד את ההסכמות המסחריות ברמה ההסכמית, כדי למנוע אי הסכמות מסחריות בעתיד. 3 - גם וגם משתי הסיבות האלו ביחד. ולהלן האפשרויות בצורה ... ללקוח, ככלי מכירה. דהיינו, מטרת הצעת המחיר, היא להגדיל את הסיכוי לכך
שהלקוח ירצה לרכוש ממך. להגדיל את הסיכוי שהוא ירצה לרכוש את המוצר, להגדיל את הסיכוי שהוא ירצה לרכוש דווקא ממך, להגדיל את הסיכוי שהוא ירצה לרכוש דווקא ממך, ... מה המטרה שלשמה אתה כותב את הצעת המחיר. האם במהותה המטרה היא לשכנע את
הלקוח לסגור את העסקה ובעצם הצעת המחיר היא כלי יותר שיווקי מסחרי מכירתי, או שהצעת המחיר נכתבת כסוג של הסכם מסחרי, שבעצם הוא מהווה התחייבות חוזית של שני ... שאל את עצמך: האם הצעת המחיר הזאת, היא בעצם ההסכם המסחרי היחיד שלך מול
הלקוח, או שאולי אחרי שהוא יקבל את הצעת המחיר, הוא יחתום על מסמך אחר, על הסכם מסחרי אחר, שבו יפורטו ההסכמות המסחריות בינך לבינו. במילים אחרות, האם ועד כמה ... על הזמנת סחורה כלשהי, או שמא אחרי קבלת הצעת המחיר, אתה הולך לחתום עם
הלקוח על הסכם אחר, מפורט יותר וכולי. במידה והצעת המחיר היא יותר סוג של מסמך שיווקי מכירתי, במקרה כזה עליך להתייחס להצעת המחיר כמו לכל חומר שיווקי חומר ... להבין איך הכי נכון להוציא את הצעת המחיר. מחשבות ושיקולים לדוגמה: האם
הלקוח ביקש ממך את הצעת המחיר? האם
הלקוח הולך להשתמש בהצעת המחיר שלך לצורך השוואה שלך לספקים אחרים? מי המתחרים שלך לדעתך? ומה היתרונות שלך על פני המתחרים שלך? שזה כמובן עוד עניין שלם בפני עצמו (מתחרים). האם וכמה לפרט על מה
שהלקוח מקבל ממך? האם להשתמש בשפה טכנית וכמה? האם והיכן בהצעת המחיר, לכתוב את המחיר עצמו? בהתחלה? בסוף באמצע? האם קודם כל לכתוב בקצרה על עצמך, או לכתוב על ... סוג של הסכמות מסחריות הסכם הזמנת שירותים ממך, הסכם מסחרי בינך לבין
הלקוח, גם במקרה כזה צריכים לתכנן את ההסכם המסחרי בהתאם לכל מיני שיקולים שונים. האם וכמה תרצה לפרט? יש יתרונות וגם חסרונות בלפרט יותר מידי מה בדיוק הולך ... מחיר די דומה, או שלכל לקוח צריך להכין במיוחד הצעת מחיר מיוחדת? האם
הלקוח שלך מקבל תועלת, מעצם זה שהוא מקבל ממך הצעת מחיר? כי לפעמים הצעת המחיר יכולה להיות סוג של מפרט טכני, שעוזר ללקוח להבין מה הוא צריך, גם בלי קשר לרכישה ממך. במילים אחרות,
הלקוח מקבל תועלת מעצם זה שהוא קיבל ממך הצעת מחיר, שעוזרת לו להבין את עצמו. אולי גם בתוך הצעת המחיר, יש אפיון טכני, אולי קצר ואולי ארוך ומפורט, לגבי מה
הלקוח מקבל ממך. לפעמים יש היגיון לבקש
מהלקוח לשלם לך כסף, על זה שאתה מוציא לו הצעת מחיר, בפרט כאשר מדובר על הצעת מחיר שנותנת לו ערך לכשעצמה ושיש עלות גדולה להוציא אותה. כמובן שאפשרי גם להציע ... שגם זה עניין של היצע וביקוש וכולי. מי הולך לקרוא את הצעת המחיר? רק
הלקוח? גם מישהו אחר? מי המישהו האחר? עורך דין? איש מקצוע? המתחרים שלך? אולי יש מידע מסחרי שלא תרצה שיעבור הלאה למתחרים שלך, דרך הצעת המחיר שלך? האם כדאי ... להוציא הצעת מחיר ללקוח? תוך כמה זמן לתת לו מחיר? גם לזה יש משמעות. כי
הלקוח יכול לפרש כל מיני פירושים, על אם תוציא לו מיד הצעת מחיר, או רק אחרי זמן יותר ארוך. לדוגמה, אם תוציא הצעת מחיר לאט, זה יכול להתפרש, כאילו אתה בודק ... לנתח את הסיטואציה שהכי מתאימה לך, בהתאם למטרות שלך, האפשרויות שלך,
הלקוח שלך, השוק שלך, התמחור שלך, המצב שלך וכולי. ...