... לאנשי מכירות, להציק
ללקוחות, טיפול בהתנגדות
לקוח, לא אוהב למכור, טלמרקטינג, לעצור
לקוחות, עבודה בעגלות, יעוץ לאנשי מכירות, הדרכת אנשי מכירות, טיפים לאנשי מכירות, לעניין
לקוחות למה אנשי מכירות מרגישים שהם מציקים
ללקוחות? הרבה אנשי מכירות מתמודדים עם תחושה לא נעימה של להציק
ללקוחות. אליעד כהן מסביר שמדובר בתחושה נפוצה מאוד בקרב אנשים העובדים בתחומי המכירות בכלל, כמו טלמרקטינג, עבודה בעגלות, או ... שאיש המכירות חווה את עצמו כמי שמטריד את
הלקוח, בעיקר משום שהוא לוקח
מהלקוח זמן וכסף. אנשים רבים שנמצאים בעבודת מכירות אומרים שהם לא אוהבים למכור כי הם מרגישים לא בנוח להציק, והתחושה הזו מתגברת כאשר
הלקוחות מביעים התנגדות ברורה ואומרים לא, לא תודה, או מביעים חוסר עניין בולט. הבעיה נוצרת לא מהסירוב עצמו, אלא מתחושת ההטרדה ... איך אפשר להתמודד עם התחושה של להציק
ללקוח? אליעד נותן מספר פתרונות כדי להתמודד עם התחושה הלא נעימה של להציק
ללקוחות: אפשרות אחת היא להסתכל על הסיטואציה מזווית אחרת: במקום לחשוב אני מציק
ללקוח כדי לקחת לו את הכסף, לחשוב אני לוקח
מהלקוח כסף כדי לעזור לו, כי אני מספק לו מוצר שישפר את חייו. במילים אחרות, להפוך את נקודת המבט מאני לוקח ממנו לאני נותן לו משהו ... גם לבדוק עם עצמך האם התחושה שאתה מציק
ללקוח נכונה אובייקטיבית. למשל, לשאול את עצמך: אם הייתי נותן
ללקוח את המוצר בחינם, האם עדיין הייתי מרגיש שאני מטריד אותו? אם התשובה היא לא, אז כנראה שהבעיה נעוצה בתחושתך לגבי הכסף שאתה גובה
מהלקוח, ואז כדאי לבדוק מדוע אתה מאמין שהמוצר אינו שווה את המחיר. אליעד ממליץ לעשות תרגיל מחשבתי נוסף: לחשוב שאילו היו נותנים
ללקוח את המוצר לא רק בחינם, אלא אפילו משלמים לו על השימוש בו, האם גם אז היית מרגיש שאתה מציק? אם התשובה עדיין חיובית, סימן שאתה ... אלא בהצעה אמיתית של ערך. האם לקחת כסף
מהלקוח זה מה שגורם לתחושת ההטרדה? אליעד מציג זווית נוספת שמסבירה מדוע אנשי מכירות מרגישים שהם מציקים, ומדגיש שהסיבה המרכזית ... שהוא עצמו מקבל (כסף) ולא במה שהוא נותן
ללקוח (מוצר או שירות). הוא נותן דוגמה לכך ואומר שאם היית מחלק מוצר בחינם, רוב האנשים לא היו מרגישים שהם מציקים
ללקוח. תחושת ההצקה נוצרת רק בגלל התחושה שאתה מנצל את
הלקוח בשביל רווח אישי. לכן הפתרון הוא למקד את תשומת הלב בתועלת שהמוצר מביא
ללקוח, במקום במה שאתה כמוכר מקבל ממנו. האם תמיד חייבים להרגיש בנוח עם המכירה? אליעד מסביר שלא תמיד חייבים להרגיש בנוח עם ... שלם שהמוצר או השירות שלו באמת מועילים
ללקוח, אז גם אם
הלקוח מרגיש מוטרד, איש המכירות לא יחווה את עצמו כמטריד. אליעד מסביר שהרעיון המרכזי הוא שאם אתה מאמין שאתה עושה טוב
ללקוח, גם אם הוא לא אוהב את האינטראקציה, אתה יכול להרגיש בנוח עם עצמך. כלומר, המפתח הוא בשינוי התפיסה שלך לגבי פעולת המכירה: לא לראות אותה כהטרדה, אלא כהזדמנות לעזור
ללקוח. מה עושים אם בכל זאת חושבים שהמוצר רע? אליעד מציג דוגמה שבה איש המכירות חושב שהמוצר ממש גרוע ואפילו מזיק. במקרה כזה, ... לשאול את השאלה האם גם במצב שבו אתה היית
הלקוח , היית יכול למצוא תועלת כלשהי באותו המוצר. אם התשובה שלילית לחלוטין, אז באמת תהיה לך בעיה מצפונית עם מכירת המוצר. אם ... עדיין אפשר למצוא תועלת משנית, למשל
שהלקוח לומד משהו חשוב על החיים מהחוויה הזאת, אפילו אם היא שלילית. כך, אפשר להקל על התחושה שאתה רק מציק. האם התחושה של להציק היא ... לאיש המכירות לשקול האם במקרה שלו, ההצקה
ללקוח היא גם כזאת שהיא לתועלת
הלקוח, ובכך להפחית את תחושת האשמה. לסיכום, אליעד מציע מספר גישות להתמודד עם התחושה הלא נעימה במכירות, החל משינוי נקודת המבט על ...