... והקשרים, אבל כאן נסביר את העניין הבא, והוא שאיש מכירות טוב, מבין שהוא לעולם לא מוכר
ללקוח את המוצר שאותו הוא מוכר בפועל
ללקוח. איש מכירות טוב מבין,
שהלקוח קונה את התועלת שהוא חושב שהוא יקבל מהמוצר שלך.
הלקוח לא קונה את המוצר שלך,
הלקוח לא רוצה את המוצר שלך,
הלקוח לא משלם על המוצר שלך.
הלקוח רוצה ומוכן לשלם עבור המוצר שלך, רק כי הוא חושב שזה ישרת אותו
כלקוח. וזה בעצם אומר, שאחת הטעויות הנפוצות של אנשי מכירות, היא שהם מנסים למכור
ללקוח את המוצר שהם רוצים למכור לו. דהיינו, שהם מספרים
ללקוח על המוצר שהם רוצים למכור לו ועל היתרונות שהם חושבים שיש במוצר שהם רוצים למכור לו. ובהקשר של ראיון העבודה, איש מכירות ... דהיינו, שאיש המכירות הגרוע, יתחיל לספר על העט, על המאפיינים של העט וגם ינסה לשכנע את
הלקוח, שכדאי לו לרכוש את העט, כדי שהעט הזה יעזור לו בחיים. ומה המלכודת שאליה נפל כאן איש המכירות בראיון העבודה? המלכודת היא, שהוא התחיל לבצע מכירה, בלי לאתר את הכאב של
הלקוח, הוא התחיל לבצע מכירה בלי להתאים אותה לצרכי
הלקוח, הוא מתחיל למכור
ללקוח, בלי שהוא מבין מה
הלקוח רוצה וצריך. ולכן, יש גרסה של אנשי מכירות, שכן ינסו לעשות איתור צרכים בסיסי, לפני שהם ינסו למכור את העט. לדוגמה הם ... הזה יכול לעזור לך לרשום את מה שאתה רוצה וכיוב. דהיינו, שהם כן כאילו יעשו איתור צרכי
הלקוח. אבל זה איתור צרכים גרוע, כי זה לא הצרכים של
הלקוח באמת, אלא זה הצרכים שאיש המכירות ממציא
ללקוח, כדי לחבר את
הלקוח למוצר שהוא רוצה למכור לו. כי בעולם האמיתי, צריך להבין מה
הלקוח באמת רוצה ולא רק לנסות להמציא
ללקוח איזה צורך ודרך זה לחבר לו את המוצר. ולכן הדרך הנכונה למכור עט בראיון עבודה או למכור כל דבר בראיון עבודה, היא כך. ... שמראיין אותך, להשיג את המטרות שלו. החלק הנוסף הוא, שצריך להבין מה האלטרנטיבות של
הלקוח שלך, דהיינו, מה האפשרויות האחרות של אותו מנהל מכירות, להשיג את המטרות שלו, ומה היתרונות היחסיים שיש במוצר שאתה רוצה למכור, ביחס לאלטרנטיבות של
הלקוח. לדוגמה, אפשרי לרשום דברים על נייר. אפשרי גם לרשום דברים בפלאפון. אבל מה היתרונות שיש לנייר על לפני פלאפון? לדוגמה, ... ייפול לתוך האש וכיוב. במילים אחרות, נסה להבין את המוצר שאתה רוצה למכור, נסה להבין את
הלקוח שלך מה הוא רוצה, נסה להבין איך המוצר שלך יכול לעזור
ללקוח שלך, נסה להבין באיזה סיטואציות יהיה יתרון יחסי למוצר שלך, עבור
הלקוח שלך, ביחס לשאר האלטרנטיבות של
הלקוח שלך. ואז תוביל אותו לסיטואציה, שבה הוא יהיה צריך דווקא את המוצר שלך, עבור הרצונות שלו. ובמהות, מדובר כאן על מכירת מוצר, למישהו שהוא לא בהכרח קהל היעד של המוצר שלנו. ולכן צריכים לאתר את צרכי
הלקוח באופן כללי ולחבר את צרכי
הלקוח באופן כללי, לשימוש אפשרי של המוצר שלנו. וצריכים להציף את היתרונות היחסיים של המוצר שלו, ביחס לרצונות של אותו
לקוח. ובעצם ככה הבנו: איך מוכרים עט בראיון עבודה, ואיך מוכרים כל דבר בראיון עבודה, ואיך מוכרים כל דבר לכל אחד, ואיך ...