... עסקי, איך למתג את עצמך? איך לא לגרום
ללקוח לקנות ממך? איך לא למתג את עצמך? טעויות במיתוג עצמי, ... הנפוצות שעושים עסקים, במיוחד עסקים מתחילים, היא למתג את עצמם כזולים. הכוונה היא לעסקים שמנסים למשוך
לקוחות בטענה שהם זולים במיוחד או שיש להם מבצעים יוצאי דופן. לדוגמה, עסק שאומר
ללקוח תקנה ממני כי אני יותר זול, תראה כמה אני זול, אחד פלוס אחד במבצע, או פגישה ראשונה חינם, פגישה שלישית חינם. כל אלה הן דרכים לומר
ללקוח: הסיבה המרכזית שבגללה כדאי לך לקנות אצלי היא המחיר הזול ... מאחורי ההבטחות שלו. ייתכן שהמתחרה פשוט רוצה לפגוע בך אישית או עסקית. הוא יציע מחירים זולים מאוד עד
שהלקוחות יעברו אליו, וכאשר העסק שלך ייסגר, הוא יעלה את המחירים ... למצב שבו מישהו ימכור בזול יותר, עסק שמתחרה רק על בסיס מחיר זול יפסיד כמעט בוודאות. מה קורה כשאתה משדר
ללקוחות שאתה הכי זול? כשאתה משווק את עצמך
ללקוחות על בסיס מחיר בלבד, אתה באופן אוטומטי יוצר אצלם רושם שלילי על העסק שלך. בעיני
הלקוח, אם הסיבה היחידה או המרכזית לקנות ממך היא כי אתה זול, המשמעות היא שהעסק שלך כנראה לא איכותי מספיק. למעשה, כאשר אתה אומר אני הכי זול,
הלקוח חושב לעצמו אחת מכמה אפשרויות: ייתכן שהעסק הזה לא איכותי ... הוא חייב מזומן דחוף, ולכן הוא מוזיל מחירים בצורה קיצונית. ייתכן שהעסק בכלל לא מצליח, ולכן מנסה למשוך
לקוחות רק באמצעות הורדת המחירים. לכן, למרות הרצון שלך להיות ... במקום להתחרות על המחיר הנמוך ביותר, אליעד ממליץ למתג את עצמך ואת העסק שלך על בסיס איכות, ערך ותמורה
ללקוח. לדוגמה, משפטים כמו תקנה ממני כי אני הכי איכותי, או תקנה ממני כי אצלנו תקבל את התמורה הטובה ביותר לכסף שלך, הם משפטים שמשדרים
ללקוח שהוא יקבל ערך ייחודי שקשה יותר למצוא במקומות אחרים. כך
הלקוח לא יחפש אצלך רק מחירים נמוכים, אלא יעריך את העסק שלך ... ממותג סביב איכות ושירות, הוא הרבה פחות פגיע לתחרות המחירים. זאת מפני שגם אם מתחרה יציע מחיר זול יותר,
הלקוח יבחר בך כי הוא רוצה לקבל את התמורה הכי טובה, ולא רק את ...