... ושל עסקים שעושים בניית מותג מחדש ומיתוג מחדש. והטעות המחשבתית הולכת כך: ברמת העיקרון נכון לומר, שיש
לקוחות שאוהבים מותגים ויש
לקוחות שלא אוהבים מותגים. ויהיה גם נכון לומר, שגם אלו ... או כן אוהבים מותגים, גם אצלם זה תלוי בסוג המיתוג של העסק שאותו הם אוהבים או לא. לדוגמה, יכולים להיות
לקוחות שאוהבים מותגי יוקרה שלא ירצו לרכוש בעסק שיש לו ... מוכנים לשלם יותר כסף, עבור מותגים שנתפסים בעיניהם כמותגים יותר טובים איכותיים או כל סיפור אחר,
שהלקוח מתחבר אליו. כמו לדוגמה כל מותגי היוקרה שישנם, ... לא ירצה למתג את עצמו בתור המוצר הכי זול. אבל הוא כן רוצה לפנות לקהל יעד שירצה לשלם לו יותר כסף, כמו
שלקוחות מוכנים לשלם למותגי יוקרה כאלו ואחרים. ובמאמר מוסגר אני אומר, שצריך לעשות הפרדה בין העניין
שלקוחות מוכנים לשלם הרבה יותר למותגים הכי יקרים בעולם, לבין רמת הרווחיות של המותגים הכי יקרים והכי גדולים בעולם. דהיינו, נניח
שלקוחות מוכנים לשלם 1M על החולצה הכי יקרה בעולם, האם זה ... 3 - הדבר שיותר חשוב לדעת הוא, שלפעמים צוואר הבקבוק של העסק, הוא לא זה שהוא לא נתפס כמותג בעיני
הלקוחות. וזה נכון שניתן לומר, שאם
הלקוחות היו רואים בעסק מותג, הרי שכנראה היה יותר קל להם לשלם כסף, אבל מאוד יתכן שהסיבה
שהלקוחות לא מוכנים לשלם עוד כסף, היא לא בגלל בעיה של חוסר ... שניתן לפתור אותן בדרך הרבה יותר קלה, הרבה יותר מהירה, הרבה יותר זולה, הרבה יותר נכונה. ואני אסביר:
לקוחות שרוכשים מותגי יוקרה, בדרך כלל הם רוכשים את מותגי ... כדי להשתייך למשהו יוקרתי וכולי. במילים אחרות, יתכן שאתה רוצה לבנות מוצר, שאחת מהתועלות שהוא מביא
ללקוח, היא, שהמוצר שלך עוזר
ללקוח להרגיש שהוא איש חשוב יוקרתי איכותי אליטה וכיוב. במקרה כזה לדוגמה, שבו חלק ממה שאתה מספק
ללקוח שלך, זה את החוויה שהוא שייך למותג יוקרתי, במידה ... כמותג יוקרתי. לא כדי שתוכל למכור ביותר כסף, אלא בגלל שזה חלק מעצם השירות שאתה מספק. כי אתה לא מוכר
ללקוח רכב, אלא אתה מוכר לו את התחושה שהוא שייך למועדון יוקרתי, של אנשים חשובים, שנוסעים ברכבי יוקרה. ואתה לא רק מוכר
ללקוח תיק, אלא אתה מוכר לו את המעמד החברתי, שכולם ידעו ... מותג יוקרתי, היא בעצם חלק מעלות הייצור ולא חלק מעלות השיווק. כי המוצר עצמו, הוא תחושת היוקרה, שיש
ללקוח כאשר הוא משתמש במוצר. יחד עם זאת כאשר אתה חושב על מיתוג של העסק שלך, כדי לגרום
ללקוחות להיות מוכנים לשלם לך יותר כסף, כמו
שלקוחות מוכנים לשלם יותר כסף למותגי יוקרה, אתה צריך לשאול ... אתה מנסה למכור? עליך גם לנסות להבין, מי קהל היעד שלך שאתה מנסה למכור לו? איזה סוג טיפוס הוא? האם
הלקוחות שאתה רוצה למכור להם, האם באמת מעניין אותם להרגיש ... או מוצרים שנתפסים בעיניהם כמוצרים יוקרתיים? מה האמת? מה אתה רוצה למכור? למי אתה רוצה למכור? ומה
הלקוחות שלך רוצים לקנות? וכמובן שצריכים לעשות הפרדה, בין המחשבה שאומרת שיש
לקוחות שמוכנים לשלם המון כסף על מותגים, לבין המסקנה שאומרת שאם גם אתה תבנה מותג, אז
הלקוחות שלך יהיו מוכנים לשלם לך המון כסף. כי זאת כמובן ... קודם כל להבין מה אתה מוכר? מה אתה רוצה למכור? למי אתה רוצה למכור? וגם לנסות להבין, למה באמת כרגע
הלקוחות שלך לא רוכשים ממך את המוצר שלך במחיר שאתה רוצה? ... של מיתוג? או שאולי יש לך בעיה אחרת? בדרך כלל, הבעיה לא תהיה בעיה של מיתוג, אלא של בידול. דהיינו,
שהלקוחות שלך לא יודעים להסביר לעצמם, למה לרכוש דווקא ממך? ... אחר? וכמובן שיתכן שיש בכלל בעיות יותר בסיסיות, של חוסר התאמה יותר בסיסי בין המוצר שלך, לבין צרכי
הלקוח שלך. בכל מקרה, המסר הוא, שבניית מותג ומיתוג מחדש, ... שיווקי. וכן, יתכן שאתה צריך לבנות מותג, עם ערכים ספציפיים ומסרים ספציפיים בדרך ספציפית, כדי לגרום
ללקוחות לרצות לקנות דווקא ממך, במחיר שאתה רוצה למכור להם. ...