... יותר? פשוט למכור, קשה למכור, יעוץ לאנשי מכירות, הדרכה לאנשי מכירות, איך להיות איש מכירות מצליח? להצליח בתור איש מכירות, טיפים לאיש מכירות איך להבין את הצרכים של
הלקוח לפני מכירה? אליעד כהן מסביר כי כחלק מעקרונות המכירה, לפני שמתחילים להציע מוצר
ללקוח, חשוב מאוד להבין את הצרכים והדרישות של
הלקוח. לעיתים, אנשי מכירות עשויים להציע מוצר מבלי לדעת מה
הלקוח באמת מחפש, דבר שעשוי להוביל לכישלון במכירה. דוגמה לכך היא מצב שבו איש מכירות מציע
ללקוח וידאו טייפ מבלי להבין מה הצרכים האמיתיים שלו. הוידאו טייפ עצמו הוא המענה לשאלה או הרצון של
הלקוח, אך אם איש המכירות לא יבין את השאלה או את הרצון של
הלקוח, הוא עלול להציע לו את המוצר הלא נכון. מהי הגישה הנכונה לפנות
ללקוח? הגישה הנכונה היא להתחיל בשיחה עם
הלקוח, להבין את צרכיו ורצונותיו, ורק לאחר מכן להציע את המוצר בצורה שמתאימה לצרכים האישיים שלו. לכל מוצר יש אינסוף דרכים למכור אותו, אך הדרך המוצלחת ביותר היא זו שמתאימה
ללקוח. במקרה שבו לא ברור מה
הלקוח מחפש, יש לשאול אותו על צרכיו, ואז להציע את המוצר שמתאים לו ביותר. מה גורם למכירה להרגיש קשה? רבים מאנשי המכירות מרגישים שהמכירה קשה, בעיקר מכיוון שהם מרגישים שהם מרמים את
הלקוח. זה קורה כשמטרת אנשי המכירות היא רק למכור, מבלי להבין את הצרכים האמיתיים של
הלקוח. המיקוד צריך להיות בהבנת
הלקוח וצרכיו, ולא בהצעת המוצר קודם כל. כאשר אנו מציעים מוצר לחבר, אנו קודם כל בודקים אם הוא באמת זקוק לו, ולא ממהרים להציע את המוצר מיד. איך לדעת אם המוצר מתאים
ללקוח? אחת השאלות החשובות במכירה היא איך לדעת אם המוצר מתאים
ללקוח. אליעד כהן מציין כי כדי לדעת אם המוצר אכן מתאים
ללקוח, על איש המכירות להבין היטב את היתרונות של המוצר ואת האופן שבו הוא יכול לעזור
ללקוח. אם איש המכירות לא מבין את היתרונות של המוצר, קשה לו למכור אותו בצורה אפקטיבית. אם הוא לא היה קונה את המוצר בעצמו, זה לא אומר שהמוצר לא טוב - מה שחשוב הוא האם המוצר יכול להועיל
ללקוח. איך למכור מוצרים שלא בהכרח מעניין את
הלקוח? ישנם מקרים שבהם
הלקוח לא יודע בדיוק מה הוא רוצה. במקרה כזה, איש המכירות צריך להפעיל יצירתיות ולהתאים לו פתרון. הרבה פעמים
הלקוח לא מבין את צרכיו, ולכן על איש המכירות להציג לו את המוצר בצורה שתגרום לו להבין שהוא זקוק לו. גם אם
הלקוח לא יודע להגדיר את מה שהוא רוצה, חשוב להיות קשוב ולנסות להנחות אותו לעבר הפתרון המתאים. האם יש דרכים לא הגיוניות למכור? אליעד כהן מסביר שיש אינסוף דרכים למכור, אך ... הרבה פעמים ניתן למצוא דרכים לא הגיוניות למכור, אך בסופו של דבר, הדרך הגיונית היא שתוביל לתוצאה הטובה ביותר. יש להימנע מדרכים לא הגיוניות שלא מתאימות למוצר או
ללקוח, ולהתמקד בדרכים המועילות והמתאימות ביותר למצב. מהי הדרך הטובה ביותר לפנות
ללקוח? השלב הראשון במכירה הוא לדעת מתי לפנות
ללקוח. אליעד מציין כי הדרך הטובה ביותר היא למסור שלום ולהציע עזרה מיידית. אך יש לשים לב למצב שבו
הלקוח נמצא. אם הוא נמצא במצב של חיפוש, כדאי לפנות אליו ולשאול אם יש משהו שהוא מחפש. אם הוא מתבונן במוצרים ומעוניין להתנסות בהם, עליך לא להפריע לו יותר מדי. ישנם מוצרים כמו בגדים ואלקטרוניקה שמצריכים גישות מכירה שונות, ולכן חשוב להבין את הצרכים של
הלקוח ולפעול בהתאם. איך להפוך את מכירת המוצרים למהנה? תהליך מכירה יכול להפוך למהנה אם איש המכירות יחשוב על צרכי
הלקוח ויציע לו את המוצר המתאים לו. כאשר איש המכירות מבין את מה
שהלקוח מחפש ומציע לו את המוצר בצורה שמתאימה לו, חוויית הקנייה הופכת ליותר מספקת, והמכירה הופכת לאפקטיבית. מהם הטיפים לאנשי מכירות? איך למכור יותר ביעילות? מהם החוקים ...