הדרכת מכירות, שכנוע מניפולטיבי, מה זה שקר? להאמין במוצר של עצמך, לומר ללקוח את האמת, לשכנע לקוחות, לרמות לקוחות, לרמות את הלקוח, לשקר את הלקוח, מניפולציה טובה, מניפולציה רעה, מחליק שיער... הדרכת מכירות, שכנוע מניפולטיבי, מה זה שקר? להאמין במוצר של עצמך, לומר ללקוח את האמת, לשכנע לקוחות, לרמות לקוחות, לרמות את הלקוח, לשקר את הלקוח, מניפולציה טובה, מניפולציה רעה, מחליק שיער מהי מניפולציה וכיצד היא קשורה לשקר בשיווק? ההסבר המרכזי שמובא בהקשר הזה עוסק בשאלה האם מדובר בשקר כאשר מציינים ללקוח את היתרונות של מוצר מסוים, תוך התעלמות מהחסרונות, או האם זהו מנגנון שיווקי לגיטימי. אליעד מציין שההבדל ... שמדובר בפרספקטיבה. לדוגמה, אם המוכר מציג מוצר באופן שבו הוא מציין רק את היתרונות בלי להזכיר את החסרונות, זהו שקר מוחלט. לעומת זאת, אם המוכר מבהיר ללקוח שיש למוצר יתרונות לצד חסרונות, אך היתרונות נראים לו חשובים יותר, זהו שקר יחסי ולא מוחלט. כלומר, מדובר ... או כוונה רעה? על פי אליעד, שקר לא תמיד קשור לכוונה רעה או לעוול. הוא טוען כי במצבים מסוימים, כאשר אדם מציג מידע באופן יחסי שמתאים להשקפת עולמו של הלקוח, אין מדובר בשקר רע או במניפולציה מזיקה. כלומר, אם לקוח חושב שאם יהיה לו שיער חלק הוא ימצא בן זוג, ניתן להציג את זה כיתרון של המוצר, תוך הצגת היתרון באופן יחסי ... בשיווק יכולה להיות רעה אם היא מבוצעת בצורה של הצגת יתרון כעובדה מוחלטת, מבלי להציג את הצדדים השונים של המוצר. המניפולציה רעה כאשר היא גורמת ללקוח להאמין במשהו שאינו נכון מבחינה מוחלטת, כמו הצגת מוצר כמשהו שמביא תוצאה מיידית וחד משמעית. לעומת זאת, כאשר מדובר בהצגת יתרונות יחסיים שמיועדים להתאים ללקוח הספציפי, מדובר במניפולציה שנעשית בצורה הוגנת ומקובלת. כיצד נוכל לזהות שקר בשיווק? אחת הדרכים לזהות שקר ... באופן יחסי ולשלול את הצורך להציגם באופן מוחלט. שיווק מניפולטיבי מהי מניפולציה? היתרונות והחסרונות בשיווק שקר מוחלט ויחסי מהו שקר בשיווק? איך לשכנע לקוחות? על מה אנחנו מדברים? אני אנסה להזכיר לך מה אני אמרתי ואז אתה תבין מה אתה שאלת. אני אמרתי שהיא יכולה להגיד להם על היתרונות של המוצר והיא לא צריכה לחשוש מכך שהיא משקרת אותם בגלל שאם הלקוח מאמין לה אז זה אומר שהוא גם חשב על זה קודם. לדוגמה, אני אתן דוגמה נגיד שיש לך מוצר שיש לו יתרונות ... מי אמר שזה לשקר אולי זה בכלל אמת, מה שאתה משקר זה בכלל אמת ואז מה אם שיקרת, אז שיקרת מה קרה. עכשיו בא נלך לרמה היחסית, ברמה היחסית כשאתה מוכר משהו ללקוח אל תשקר לו, למה אל תשקר לו? כי לשקר זה רע ולהגיד את האמת זה טוב, מי אמר? השכל אומר, הדברים ברורים, האם ... לך? לא, אתה רוצה שיגידו לך את האמת? כן, אל תשקר לאחרים, מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. עכשיו תקשיב, זה העולם היחסי שלנו. עכשיו אנחנו מדברים על שכנוע לקוחות, על לשכנע לקוחות, עכשיו תתרכז טוב טוב, אם אתה מציג ללקוח שקר זה לא טוב, עכשיו מה זה שקר? שקר זה כשאתה לוקח משהו יחסי ומציג אותו כמוחלט. לדוגמה, נגיד שיש מוצר שיש בו יתרונות וחסרונות ואתה גורם ללקוח לחשוב שיש בו רק יתרונות בלי חסרונות, מה שאני דיברתי עם אותה בחורה והיא אמרה זה לא שורף את השיער, אמרתי לה ... למה אתה לוקח יתרון יחסי ואומר שאם הוא קיים אין שום חיסרון? הרי זאת לא האמת. נגיד אתה לוקח יתרון יחסי ומוכר אותו כיחסי, נכון שאתה אומר הוא ואתה אומר ללקוח תסתכל רק עליו אבל זה לא מתוך מקום של אבסולוטי, מתוך מקום של נכון שיש יתרונות וחסרונות אבל בוא נזדהה עם ... מותר לי לפשוע אבל אם אני סובל יש הבדל, אם אתה אומר אין הבדל לך עם זה עד הסוף. עכשיו באופן יחסי יש הבדל בין מוחלט ליחסי אז אם אתה מנסה למכור מוצר ללקוח ולהגיד לו תקשיב זה רק משהו מסוים אז אתה משקר אותו כי זה לא אמת אלא אם כן זה נכון מצד ההגדרה שלו אבל זה ... אבל אם היא מציגה את זה באופן יחסי את יודעת אם יהיה לך שיער חלק גם תמצאי בן זוג או את לא מוצאת בן זוג כי אין לך שיער חלק זה לא שקר, מה שאמרתי לה שהלקוחה עצמה חושבת שזה נכון. ש: כן הנקודה הזאת ברורה לי מה איך אנשים חשבו על זה אני לא מבין, כי כיוון שיש מחשבה ... נכון, נכון, זאת אומרת היא כבר חשבה את זה מלכתחילה, אתה רק לקחת את מה שהיא חשבה ואמרת לה את מה שהיא חשבה, היא כבר חשבה את זה קודם. עכשיו אם הבחורה, לקוחה חושבת למה אני לא מוצאת גבר? כי אין לי שיער חלק ואתה תקצין את זה ותגיד את יודעת רק בגלל שאין לך שיער חלק את לא מוצאת גבר ואם יהיה לך שיער חלק את ישר תמצאי גבר זה שקר, זה לקחת דבר אפשרי ולהפוך אותו למחויב. אבל אם אתה משתף פעולה עם הלקוח, הוא מעמיד פנים שאם יהיה לו רכב הוא יהיה יותר מאושר, שניהם יודעים שזה שקר, אתה אומר לו אבל בסדר, אתה יודע ... של העמדת פנים כזאת לצורך המשחק, אם אתה אומר את זה באופן אבסולוטי תקשיב אם אתה תעשה ככה וככה לא יחסר לך כלום שקר, אבל אם אתה כאילו לוקח את המחשבה של הלקוח שהיא לא בהכרח הגיונית אבל היא אפשרית והוא עצמו חושב שהיא נכונה, ואתה עוד לוקח את מה שהוא אמר ואתה עוד ... אותו חשב, זה לא כל כך חד לי כי זה אפשרי. אליעד: זה ברור, קודם כל מחויב במציאות שכל אחד חושב על כל דבר שאפשר לחשוב עליו אבל באופן ספציפי אותה לקוחה ספציפית היא גם חושבת ככה, אחרת היא לא הייתה באה לקנות את המוצר. למה אתה חושב, פתאום החליטה שהיא רוצה ...