... איך למכור מוצר עם חסרונות? להסתיר חסרונות של מוצר, טיפול בהתנגדות
לקוח, התנגדויות מכירה, ביקורת עצמית, ניהול משא ומתן, הסתרת מידע, שיטות שכנוע, כושר שכנוע איך למכור מוצר עם חסרונות מבלי לאבד את
הלקוח? אליעד כהן מסביר שישנם מצבים בהם מוכר מוצר מאמין שהמוצר שלו טוב
ללקוח, אך הוא גם מודע לכך שלמוצר יש חסרונות מנקודת מבטו של
הלקוח. השאלה היא, כיצד על המוכר להציג חסרונות אלו באופן שיסייע לו לשכנע את
הלקוח בכל זאת לרכוש את המוצר, במיוחד כאשר הוא מחויב על פי חוק או אתיקה של גילוי נאות להציג את החסרונות. השיטה שאליעד מציג היא מיקוד חסרונות. על פי שיטה זו, המוכר צריך להכין רשימה של כל החסרונות האפשריים
שהלקוח עשוי לזהות במוצר, ואז לדרג אותם לפי רמת החשיבות או ההפרעה שלהם
ללקוח. כלומר, על המוכר לשאול את עצמו, אילו חסרונות הכי פחות מפריעים
ללקוח, ואילו הכי הרבה? לאחר מכן עליו להציג
ללקוח את החסרונות בצורה מסוימת - את החיסרון הבינוני קודם, אחר כך את החיסרון הקשה ביותר, ולבסוף את החיסרון הקל ביותר. לדוגמה, נניח שמוכר דירה מודע לכך שלדירה יש חיסרון משמעותי שעלול למנוע
מהלקוח לקנות אותה. אם המוכר מחויב להציג חיסרון זה
ללקוח, או אפילו אם הוא אינו מחויב לכך, עליו לעשות זאת בדרך שתיצור תחושה של אמינות ואמון אצל
הלקוח. הוא יציג את החיסרון המשמעותי בקצרה ומיד אחריו יזכיר חסרונות אחרים, פחות משמעותיים, שאינם מטרידים באמת את
הלקוח. כך הוא מסיח את דעתו של
הלקוח מהחיסרון המרכזי אל החסרונות הפחות משמעותיים. אליעד מציין דוגמה נוספת: המוכר יכול להמציא חיסרון קל כמו פעם בחודש יש קצת רעש ליד הבניין, חיסרון שידוע לו מראש
שהלקוח לא ייחס לו חשיבות רבה. בדרך זו הוא כביכול רוכש את אמונו של
הלקוח בכך שהוא נראה כן ואמין, למרות שהוא בעצם מסתיר חסרונות מהותיים יותר. מה זה הגנב הנאמן וכיצד הוא קשור לשיטות מכירה? אליעד משתמש בדוגמה של הגנב הנאמן מתוך הספר שלו להיות ... אליעד מסביר שהמניפולציה של הסתרת חסרונות אינה רק ביחסים בין מוכר
ללקוח או בין אנשים בכלל. גם בתוך מוחו של האדם מתרחשות מניפולציות דומות: המוח מוכר לאדם רעיונות מסוימים. כשהאדם מתחיל לבדוק את עצמו, המוח מציע לו לבדוק רק דברים מסוימים, אך ... כיוון שההסתרה נמצאת בדיוק בשאלות האלה. איך להתמודד עם התנגדויות
לקוח? מה זה גילוי נאות במכירה? איך להשתמש בכנות בשיטות מכירה? איך לזהות מניפולציות בשכנוע? מהן שאלות אסורות בדת? איך המוח מסתיר מידע מעצמו? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על ... בהנחה שבן אדם מוכר מוצר ובהנחה אפילו שהוא חושב שהמוצר יכול לעשות טוב
ללקוח שלו אוקי אף על פי כן ישנם מצבים שבהם הבן אדם חושב שמנקודת המבט של
לקוח הלקוח יכול לראות חסרונות במוצר למרות שאף על פי שהמוכר חושב שהמוצר טוב
ללקוח בסך הכל הסופי אף על פי כן המוכר מבין שיכול להיות
שהלקוח מנקודת המבט שלו יראה חסרונות מסוימים במוצר והשאלה הנשאלת היא ברמה העקרונית מה צריך לעשות כאשר המוכר חושב שיש חסרונות במוצר, המוכר חושב שיש חסרונות במוצר בהנחה שהוא צריך גם להציג את החסרונות האלה
ללקוח, בהנחה שהוא מחויב מה שנקרא גילוי נאות לספר
ללקוח על החסרונות איך בעצם להציג את החסרונות
ללקוח. אז יש בנושא הספציפי הזה הרבה מאוד היבטים אבל כרגע אני רוצה לתת היבט נוסף לכל ההיבטים שיש בעניין של איך לספר על חסרונות וההיבט אומר שאם בעצם רוצים לגרום
ללקוח לא להתמקד בחסרונות מסוימים מה שבעצם צריך לעשות זה למקד את
הלקוח בחסרונות אחרים. מה זאת אומרת? זאת אומרת לצורך העניין לוקחים את המוצר או את הרעיון או מה שזה לא יהיה ואז צריך לשאול איזה חסרונות
הלקוח יכול לראות במוצר ולעשות רשימה בראש כמובן
הלקוח יכול לראות את החיסרון הזה והזה, אחרי שעשינו את הרשימה של החסרונות האלה עכשיו צריך לדרג המוכר צריך עבור עצמו לדרג בראש איזה חסרונות הוא חושב שהכי פחות בעיתיים עבור
הלקוח, איזה חסרונות הכי פחות בעיתיים, ברגע שמוצאים את החסרונות הכי פחות בעיתיים אז מה שבעצם צריך לעשות זה לעטוף, כמטאפורה לעטוף את החיסרון הבעייתי יותר בחיסרון פחות בעייתי. זאת ...